Kalmar

Hårdare regler

Alla som är i den här regionen ska:

  • Träffa bara de personer du bor med.
    Ordna inte eller var med på fester eller liknande träffar.
  • Gör inte sådant där du måste vara nära andra,
    till exempel vissa sporter eller att få hudvård.
  • Gå inte till platser inomhus där människor samlas,
    som affärer, köpcentrum, museer, bibliotek, badhus och gym.
    Men du kan göra sådant som är nödvändigt,
    till exempel handla mat och gå till apoteket.
  • Gå inte på möten, konserter, teater, bio,
    idrottsträningar, matcher och tävlingar.
    Barn och ungdomar födda före 2005
    kan gå på idrottsträningar.
  • Du kan gå till läkare och andra nödvändiga besök i vården.
    Men har du symtom på covid-19
    ska du inte vara nära någon annan.

Andra regler

Max 50 personer får samlas på samma plats.
Det har länsstyrelsen bestämt.




Publicerades