Viktigt meddelande till allmänheten Det finns 1 meddelanden

Gäller, Flera områden

Viktigt meddelande till allmänheten i Dalarnas län:

Uppdaterad: 27 dec 2025 19:15

Viktigt meddelande till allmänheten i norra Dalarnas, Gävleborgs, Västernorrlands och södra Jämtlands län. Pga stora mängder träd och i vissa fall elledningar som faller över vägarna uppmanar Trafikverket allmänheten att inte bege sig ut i vägtrafiken pga uppenbar fara. För mer information lyssna på Sveriges Radio P4 Dalarna, P4 Gävleborg, P4 Jämtland eller P4 Västernorrland.

Sveriges Radio

Terrorattentat

Terrorattacker och våld med vapen kan riktas mot människor eller exempelvis elnät och transporter. Om du drabbas: Agera direkt.
Uppdaterades

Det här ska du göra vid ett terrorattentat:

  • Fly långt från platsen.
  • Sök skydd och lås in dig om det är möjligt
    – stäng av ljudet på din mobil
    så det inte avslöjar var du gömmer dig.
  • Larma genom att ringa 112
    och berätta vad som hänt.

Viktigt att veta vid terrorattentat:

  • Ring bara om du ska kalla på hjälp,
    nätet kan annars bli överbelastat.
  • Ring aldrig någon som kanske gömmer sig
    – ringsignalen kan avslöja var personen är.
  • Följ uppmaningar från polis,
    räddningstjänst och myndigheter.
  • Sprid aldrig rykten
    eller information som du inte vet är sann.

Broschyren Om krisen eller kriget kommer på lättläst svenska (öppnas i ny flik)