Terrorattentat
Det här ska du göra vid ett terrorattentat:
- Fly långt från platsen.
- Sök skydd och lås in dig om det är möjligt
– stäng av ljudet på din mobil
så det inte avslöjar var du gömmer dig. - Larma genom att ringa 112
och berätta vad som hänt.
Viktigt att veta vid terrorattentat:
- Ring bara om du ska kalla på hjälp,
nätet kan annars bli överbelastat. - Ring aldrig någon som kanske gömmer sig
– ringsignalen kan avslöja var personen är. - Följ uppmaningar från polis,
räddningstjänst och myndigheter. - Sprid aldrig rykten
eller information som du inte vet är sann.
Broschyren Om krisen eller kriget kommer på lättläst svenska (öppnas i ny flik)