Din beredskap för säkra transporter

Det är bra att vara förberedd när du reser.
Uppdaterades

Här är några saker du ska tänka på:

Om resan blir försenad

  • Kolla om din resa är försenad.
  • Fråga de som ordnar resan om du undrar något.
  • Kolla vädret. Dåligt väder kan störa trafiken.

Var försiktig när du reser

  • Lyssna på vad personalen säger om säkerhet.
  • Följ skyltar och regler.
  • Gå aldrig ut på tågspår. Det är farligt och förbjudet.
  • Se upp för elledningar som har ramlat ner vid tågspår.
  • På båt: Ta reda på var nödutgångar och livbåtar finns.
  • I bil: Kör inte genom vatten på vägen. Det kan vara farligt.

Kom ihåg att vara extra uppmärksam när du reser.

Det hjälper dig att resa säkert.