Viktigt meddelande till allmänheten Det finns 1 meddelande

Gäller, Uppsala län

Viktigt meddelande till allmänheten i Uppsala län:

Uppdaterad: 18 okt 2025 10:06

Viktigt meddelande till allmänheten i Uppsala i Uppsala län. Ett farligt föremål har anträffats på Svartbäcksgatan i Uppsala. Området som påverkas är Idrottsgatan, Sköldungagatan, Swedenborgsgatan och Gamla Uppsalagatan. Samt Svartbäcksgatan vid korsningen gamla Uppsalagatan till korsningen Stjernhielmsgatan. Polisen betraktar föremålet som skarpt och ber allmänheten att respektera avspärrningarna. För mer information se polisens hemsida. För mer information lyssna på Sveriges Radio P4 Uppland.

Sveriges Radio

Händelser och kriser

Här kan du läsa om händelser och kriser som är aktuella i Sverige just nu.
Uppdaterades

Skolskjutning i Örebro - Viktig information

Flera personer har dött och flera har skadats efter en skottlossning på skolan Campus Risbergska i Örebro. Här finns information om det som hände.

Sjukdomen mpox

Här hittar du grundläggande information om sjukdomen mpox. Informationen är skriven på lättläst svenska.

Hot från terrorister har ökat

Hot från terrorister har ökat mot Sverige. Därför har Säkerhetspolisen, förkortas Säpo, höjt hotnivån i Sverige från 3 till 4. Säkerhetspolisen tror att hotet kommer att vara högt under en lång tid.

Om hur kriget i Ukraina påverkar säkerheten i Sverige

I februari 2022 startade Ryssland krig mot Ukraina. På den här sidan finns det information om hur det har påverkat säkerheten i Sverige.

Gäng och brott

Här finns information från svenska myndigheter om gäng som begår brott och våld.