Uppdaterades
3 aug 2026 13:38
Foto: Robert Harding/Johnér
Det har varit krig i flera länder runt Persiska viken. Det är ett område i Mellanöstern. Det gör att det kan bli dyrare med bensin och andra saker.
Här hittar du en gammal text om när flera personer blev skjutna vid skolan Campus Risbergska i Örebro.
Här hittar du grundläggande information om sjukdomen mpox. Informationen är skriven på lättläst svenska.
Hot från terrorister har ökat mot Sverige. Därför har Säkerhetspolisen, förkortas Säpo, höjt hotnivån i Sverige från 3 till 4. Säkerhetspolisen tror att hotet kommer att vara högt under en lång tid.
I februari 2022 startade Ryssland krig mot Ukraina. På den här sidan finns det information om hur det har påverkat säkerheten i Sverige.
Foto: Johnér
Här finns information från svenska myndigheter om gäng som begår brott och våld.