Skolskjutning i Örebro - Viktig information
Det här är en gammal sida. Informationen här kanske inte stämmer längre.
Uppdaterades
Gammal text:
En hemsk sak har hänt på Campus Risbergska i Örebro.
Flera personer har dött och skadats efter att någon sköt på skolan.
Vad händer nu?
-
Många dog när någon sköt på skolan Campus Risbergska.
- Flera fördes till sjukhuset.
- Den som sköt är också död.
Hjälp och stöd
Man kan bli ledsen och orolig när det har hänt en otäck händelse.
Örebro kommun har öppnat platser där du kan få hjälp eller prata med andra.
Det kan göra att det känns lite bättre.
Du kan också ringa för att prata med någon:
Ring 019-21 30 00 eller 019-21 36 00
Viktigt att tänka på
-
Sprid inte rykten. Det kan göra människor oroliga.
- Om du såg vad som hände, ring polisen på 114 14 och berätta
Polisen undersöker vad som har hänt.
Det finns ingen fara för andra skolor eller för allmänheten nu.