Viktigt meddelande till allmänheten Det finns 1 meddelanden

Gäller, Flera områden

Viktigt meddelande till allmänheten i Skåne län:

Uppdaterad: 1 maj 2026 13:21

Viktigt meddelande till allmänheten i Malmö i Malmö kommun, Skåne län. Ett misstänkt farligt föremål har hittats på Amiralsgatan i Centrala Malmö. Flera angränsande gator har spärrats av. Polisen uppmanar boende i området att hålla sig inomhus och borta från fönster. För mer information lyssna på Sveriges Radio P4 Malmöhus.

Sveriges Radio

Varmt väder

Uppdaterades
Det är viktigt att dricka mycket när det är varmt. Foto: Plainpicture/Johnér

När det är mycket varmt en lång tid
kallas det för en värmebölja.
En värmebölja kan göra att människor mår dåligt.

En del gamla och sjuka människor dör när det är värmebölja.

Hög temperatur kan också påverka elen och tågtrafiken.

När det är mycket varmt ökar risken för skogsbränder
och det är risk för åska och blixtnedslag.