Viktigt meddelande till allmänheten Det finns 1 meddelande

Gäller, Uppsala län

Viktigt meddelande till allmänheten i Uppsala län:

Uppdaterad: 18 okt 2025 10:06

Viktigt meddelande till allmänheten i Uppsala i Uppsala län. Ett farligt föremål har anträffats på Svartbäcksgatan i Uppsala. Området som påverkas är Idrottsgatan, Sköldungagatan, Swedenborgsgatan och Gamla Uppsalagatan. Samt Svartbäcksgatan vid korsningen gamla Uppsalagatan till korsningen Stjernhielmsgatan. Polisen betraktar föremålet som skarpt och ber allmänheten att respektera avspärrningarna. För mer information se polisens hemsida. För mer information lyssna på Sveriges Radio P4 Uppland.

Sveriges Radio

Så kan du hjälpa till

Alla kan hjälpa till med kriser.
Publicerades

Du som vill hjälpa till 
i en kris kan göra det här: 

Vara förberedd själv 
Ha en hem-beredskap. 
Då har du extra mat och vatten 
om det skulle bli svårt att handla.  
Läs om hem-beredskap här

Prata med dina grannar. 
Ni kan hjälpa varandra. 
Läs om grann-samarbete här

Lär dig hur du hjälper
en skadad.
Lättläst svenska: Så tar du hand om en skadad

Lär dig hur du pratar med någon
som har det svårt.
Lättläst svenska: Så pratar med någon som har det svårt