Hjälp för den med en funktions-nedsättning
Det mesta på den här webbplatsen
är skrivet för dom
som inte har någon funktions-nedsättning.
Men mycket av det gäller också 
 om du har en funktions-nedsättning. 
Vi som arbetar på Krisinformation.se 
 vill gärna veta 
 om du har frågor om kriser.
Eller om du har tips om kriser t
ill andra med en funktions-nedsättning. 
 Då kan du skicka e-post 
 eller skriva till oss 
i våra sociala medier.   
Information om kriser
På webbplatsen
På webbplatsen Krisinformation.se finns 
 information om kriser 
 från svenska myndigheter. 
 Om du har nedsatt syn 
 kan du använda 
uppläsnings-verktyg eller skärm-läsare.
I appen
Ladda ner appen Krisinformation. 
 Då kan du få reda på vilka varningar 
 som gäller just nu. 
 Och vad du kan göra
 för att förbereda dig för kriser.
Om du inte hör 
 kan du ställa in appen 
 så att din telefon visar 
 när det kommer ett viktigt meddelande.  
Har du frågor om kriser?
Kontakta Krisinformation.se
E-post: redaktionen@krisinformation.se
X (tidigare Twitter): @krisinformation
Facebook: www.facebook.com/krisinformation
Instagram: @krisinformation
Hjälp att ringa
Behöver du hjälp 
att ringa telefonsamtal?
Du kan inte ringa till Krisinformation.se.
Om du vill fråga något om kriser på telefon   
 så kan du ringa till telefonnummer 113 13. 
 
 Om du själv har svårt att ringa ett telefonsamtal 
 så kan du få hjälp. 
 
 Om du har en hörsel-nedsättning 
 kan du använda 
 tjänsterna Bildtelefoni eller Texttelefoni. 
 
En annan tjänst är Teletal. 
Alla som kan höra 
 men som behöver hjälp 
 med ett vanligt telefonsamtal 
 kan använda Teletal.