Viktigt meddelande till allmänheten Det finns 1 meddelanden

Gäller, Flera områden

Viktigt meddelande till allmänheten i Dalarnas län:

Uppdaterad: 27 dec 2025 19:15

Viktigt meddelande till allmänheten i norra Dalarnas, Gävleborgs, Västernorrlands och södra Jämtlands län. Pga stora mängder träd och i vissa fall elledningar som faller över vägarna uppmanar Trafikverket allmänheten att inte bege sig ut i vägtrafiken pga uppenbar fara. För mer information lyssna på Sveriges Radio P4 Dalarna, P4 Gävleborg, P4 Jämtland eller P4 Västernorrland.

Sveriges Radio

Prata med dina grannar om kriser

Om det blir kris kan du och dina grannar hjälpa varandra.
Uppdaterades
Grannar kan hjälpa varandra i en kris.

Prata med dina grannar
om hur ni kan hjälpa varandra
om det blir kris.  

Den som äger huset där du bor
eller de som är med i styrelsen
kanske också kan hjälpa till. 

Prata om det finns utrymmen ni kan använda.
Då kan ni ha ett förråd
med saker ni behöver i en kris.

Om det finns ett rum
ni kan använda
kan ni ha en radio
som drivs med batteri där.

Då får ni veta vad som händer
även om det blir strömavbrott.

Prata om hur ni ska göra
om det blir strömavbrott,
eller om det inte finns vatten eller värme. 

Fråga vilka som behöver extra hjälp i en kris.
Kanske det finns gamla människor
och de som behöver hjälp varje dag.

De behöver ännu mer hjälp om det blir kris .